Magazinele online din România nu știu să folosească internetul

de: Andreea Cuzub
12 03. 2018
netseo.ro

Un studiu arată că piața de eCommerce din România se află într-o continuă dezvoltare. Cu toate acestea, magazinele online încă se confruntă cu probleme majore de indexare.

Traficul organic provenit din Google are o pondere mare din totalul pe care îl primește un magazin online. Având în vedere că Google își schimbă des algoritmii în baza cărora poziționează site-urile în pagina de rezultate, procesul de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) devine extrem de important.

Studiul a analizat 350 de magazine online din România și a avut în vedere principalii factori de ranking în Google. Rezultatele au arătat că majoritatea magazinelor online au probleme de indexare precum timpul mare de încărcare, conținutul duplicat, prezența erorilor 404 sau lipsa unui plan de content marketing.

De asemenea, analiza a scos la iveală că 40% din magazinele online din țara noastră riscă penalizări din partea Google.

Ce platformă de eCommerce folosesc magazinele online de la noi din țară? Studiul arată că 47% din magazinele online din România au optat pentru o soluție personalizată, 17% din acestea folosesc Magneto, 13% folosesc PrestaShop și 9% sunt pe OnenCart. În plus, un procent mai mic, de doar 7% utilizează WooCommerce și numai 3% au optat pentru CS Cart.

În ceea ce privește viteza medie de încărcare a unui magazin online pe desktop, aceasta este, în medie, de 7,8 secunde. Atunci când vine vorba de încărcarea pe mobil, viteza este de nouă secunde. Oficialii de la Google au menționat însă că viteza optimă de încărcare este de două secunde.

De asemenea, cei de la AdMarks au testat magazinele online cu PageSpeed Insights și au descoperit că pentru varianta desktop doar 22% au obținut un scor acceptabil, de peste 75 de puncte. În ceea ce privește viteza pe mobil, 95% din acesta au obținut un scor sub 75 de puncte și doar 44% nu au reușit să depășească pragul de 50 de puncte.

Studiul mai arată că doar 61% dintre magazinele online folosesc certificatul SSL (certificat care criptează informațiile înainte ca acestea să circule pe internet).

Cea mai des întâlnită problemă a SEO-ului este conținutul duplicat. Astfel, 70% din magazinele online au pagini diferite cu conținut identic. În plus, magazinele online se mai confruntă cu probleme care privesc meta descrierile, tag-urile și imaginile optimizate pentru SEO.